Tuesday, January 5, 2010

starting in 2010...

Salam...
hai 2010...
kehidupan baru bermule...
kini aku melangkah lebih jauh...
untuk menjadi lebih matang...
untuk menjadi lebih maju...
selangkah aku kehadapan, aku perlu terus melangkah...
aku tak mahu mengejar bayang, biar bayang mengejarku...

hari ini, result exam dah pu kujeling...
syukur...
aku dapat yang terbaik walopun jauh dilubuk hati dukacita yg amat...
rezekiku sudah tertulis...
aku harus menerima kenyataan...
dan aku rase ia berbaloi dengan usaha kerasku...
kini dengan result itu, aku dapat menaiki satu tahap baru dalam hidup...
aminnn...
segala impian dan angan2 ku kini hampir terealisasi...
aku harap, aku tak takbur, aku tak bongkak, aku tak mudah bangge n puas dengan ape yg aku dapat...
aku kene lebih berusaha...
jangan beri peluang kepada malas dan bongkak menguasai diri...
yang penting, jagan pernah putus asa...
walaupun Allah telah menetapkan ketentuan hidup kita, namun sebagai manusia, kite perlu berusaha...dengan usaha yg lebih keras, Allah akan membantu kita...kita jangan hanya menyerah...
ini adelah nasihat buat diriku dan semua... yg baik jadikan pedoman, yang buruk jadikan pengajaran...

No comments:

Post a Comment